Surah Muhammad ayat 7 :
"Wahai orang- orang yg beriman,
jika kamu menolong Allah, nescaya Dia akan
menolong kamu dan meneguhkan kedudukanmu."

Wednesday, April 20, 2011

TERPEDAYA JUGA AKHIRNYA......SAMBUNGAN....

13/4/2011 (rabu)

Lepas asar tetiba dapat call dari asp mahidi......
maka mengadulah saya padanya....
Bukan apa, inginkan sokongan moral daripada
nya kerana terasa keseorangan dalam
menangani kes saya ni....dia kata bersabarlah
since syarikat tu dah setuju nak pulangkan duit
saya.....saya kata bimbang kena tipu lagi, mana
lah tahu mereka sengaja melengah-lengahkan
masa, tak tahu apa muslihat mereka, macam
masa mereka tipu dulu tu le.... asp kata, itu
dulu sebelum polis bantu....

Maka saya pun akur lah....asp kata dia tengah
kursus ni so tak dapat berbual panjang...
Saya pun minta maaf....dan tamatlah perbualan
kami.... sabar aje le.....

17/4/2011 (ahad)

Di sebelah petang....teringat nak call inspektor
razif minta pandangan, nak minta Mr goh bank
in je cheque yg mereka nak bagi tu....lepas cheque
’clear’ baru saya pulangkan barang2 mereka.....
rupanya inspektor pun kursus juga, di kedah katanya.....
Dia kata, esok saya call makcik ye....akur aje le....

18/4/2011 (isnin)

Tunggu inspektor call....sampai petang tiada
panggilan....mungkin sibuk agaknya...
Sangka baik aje le....

Maka saya pun sms je padanya.....beritahu mohon
sesangat tuan inspektor dapat call mr goh dan
minta dia bank in je cheque yg syarikat tu nak bagi
dan saya beritahu no akaun bank saya dan nombor
telefon mr goh.....dgn harapan inspektor dapat bantu saya....

Tak lama lepas tu dapat dapat jawapan darinya...
”k t sy cl n tanya ttng pkara”.....

Moga Allah memudahkan segala urusan yg baik.....

20/4/2011 (rabu)

Tengahari....dapat call dari mr goh...katanya
cheque dah ada padanya, tunggu nak turun KL je....
Cuma dia agak sibuk tak tau bila dapat turun KL....
dia kata bila dah serah cheque nanti kena pulang
kan barangan yg telah di beri hari tu....
Saya kata bila cheque dah clear baru boleh pulangkan
barang....marah dia rupanya....
Dia kata itu syarikat mau bagi balik duit kenalah
beri kerjasama.....dia org tengah dah susah payah
usahakan, kenalah ikut saja.....saya kata saya dah
kena tipu kenalah berhati2....kalau cheque
’tendang” cmne? .....barang sudah kasi...
saya apa dapat?.....dia kata kita buat di balai polis,
ada saksi.....saya kata kalau polis setuju saya ikut je.....
saya minta pada dia harap tak lewat sangat.....
Saya cuma nak get over this as soon as possible.....
dia kata latest hari jumaat....
Terpaksalah saya kata okey…..

Lepas tu saya pun telefon inspector razif beritahu
apa yg berlaku….dia kata polis tak boleh campur
tangan…..ni antara syarikat tu dan saya….dah pulak….
pening saya di buatnya….cmne nak ada saksi cmtu?.....
Dia kata nanti dia bincang dengan bos dan akan call
mr goh….tamatlah perbualan kami…..

ya Allah…hanya padaMu tempat hambaMu ini
mengadu dan memohon segala sesuatu….

No comments:

Post a Comment