Surah Muhammad ayat 7 :
"Wahai orang- orang yg beriman,
jika kamu menolong Allah, nescaya Dia akan
menolong kamu dan meneguhkan kedudukanmu."

Monday, April 25, 2011

TERPEDAYA JUGA AKHIRNYA...SAMBUNGAN...

21/4/2011 (khamis)

Sms pada mr goh, confirm pertemuan esok
jumaat 22/4/2011 di balai polis kepong bhg
Jenayah komersial pukul 11 pagi…..dia
jawab “yes”…..

Then sms pada tuan asp mahidi tanya ”bhg
jenayah komersial tu kat tempat tuan ke?”...
Dia jawab “ya”…..then sms pada inspektor
razib mohon dia ada sama sebagai saksi…
Dia jawab “ok”…..pulak…semalam kata takleh
campur tangan….tengok aje le esok
Jadi cmne……

Menunggulah saya hingga esok…..

22/4/2011 (jumaat)

Pukul 9.30 pagi dah keluar dgn di temani
anak yg belajar di UIA yg sedang bercuti
tamat tahun 2….sebab ada hal lain nak
urus dulu….pukul 10 pagi bertolak ke Balai
polis kepong….sesat lagi….mujur keluar
awal….alhamdulillah, sampai awal sikit
walau sesat….

Mr goh tak sampai lagi so saya call dia
beritahu saya dah sampai….dia kata on
the way…saya dan anak mula melangkah
naik tangga sebab pejabat nya di tingkat 4…
Baru tingkat satu jumpa seorang hamba Allah….
dia Tanya nak gi mana…..saya kata nak jumpa
tuan asp mahidi….ooo…dia kursus 2 minggu….
laa…tak pulak dia beritahu.....saya pun terang
kanlah tujuan datang situ....dia kata...ooo...kes
Gores dan menang tu ya...apa2 je le(dalam hati
berkata2)....saya senyum je le...
Dia pun tunjukkan bilik utk menunggu di tingkat 3....
saya tanya ”inspektor razib ada?”
Ooo...dia meeting, mungkin pkl 11 lebih habis….”
saya tengok kat pintu tempat menunggu tu, tertulis
nama inspektor dua orang....agaknya dia ni salah
seorang daripadanya ke?....saya cuba call inspektor
razib tapi tak dapat...

Tak lama tu tiba lah seorang cina di muka pintu....
saya terus tanya ”mr goh ke?”
Dia kata ”ya”....barulah tahu rupa mr goh....dia
tanya ada tak saksinya....saya kata
Asp kursus, inspektor meeting....dia kata takpa
kita cari polis lain.....
Dia pun naik ke tingkat 4 cuba cari seseorang....

Saya cuba lagi call inspektor razib....masih tak
dapat....then dpat sms daripadanya minta cari
inspektor aswad sebagai saksi kat bilik sebelah
sebab dia masih meeting.....rupanya yg tunjukkan
kami bilik tu adalah inspektor aswad....
Dia pun ada tetamu di biliknya....lepas tetamunya
beredar baru dapat uruskan kes saya pula....

Mr goh keluarkan cheque...public bank…kena sain
beberapa dokumen….saya pun sain aje le di saksikan
oleh inspector aswad….inspektor aswad kata dia tak
boleh sain apa2, dia saksi yg memerhati saja....saya
pun fahamlah....

Bila cheque di beri saya pun ucap terima kasih pada
inspektor aswad dan dia pesan, contact inspektor
razib beritahu perkembangan dan dia minta diri
sambung kerja.... tentu banyak kerja yg menunggu...

saya pun turun bersama mr goh, nak pulangkan
barang2 syarikat tu.....
lepas menyerahkan semua barangan, saya ucapkan
terima kasih kerana jadi orang tengah sehingga
cheque selamat di serahkan....dan juga saya beri
sebuah buku dr danial zainal abidin ”islam the
misunderstood religion”, dengan harapan dia men
dapat petunjuk dan hidayah Allah bila membacanya.....
saya kata bacalah supaya faham islam tu bagaimana.....
dia cuma mengangguk...
kami pun ”go our own ways”......

kini tinggal menunggu cheque clear, barulah
sahih duit saya telah di kembalikan….
Subhanallah walhamdulillah wallahu akbar……
Bila cheque dah clear nanti baru nak hubungi asp
dan inspector beritahu perkembangan….insyaAllah.......

moga Allah permudahkan....amien ya rabbal 'alamien....

No comments:

Post a Comment