Surah Muhammad ayat 7 :
"Wahai orang- orang yg beriman,
jika kamu menolong Allah, nescaya Dia akan
menolong kamu dan meneguhkan kedudukanmu."

Friday, April 8, 2011

TERPEDAYA JUGA AKHIRNYA...SAMBUNGAN....

31/3/2011 (khamis)

Buat keputusan gi balai polis kepong utk buat
report...sebelumnya ada kekawan yg prihatin beri
cadangan....ada yg cadang buat report polis....
ada yg cadang buat tuntutan pada tribunal
pengguna....so ada le telefon tribunal pengguna
minta panduan...
Di beritahu kene buat 3 salinan polis report, 3
salinan bukti kene tipu.....then submit....
Seorang kawan beritahu, ada seorang guru di
sekolahnya, isterinya kena tipu mcm kes saya,
di kepong juga berlakunya, last year....dia
jumpa asp mahidi dan dapat balik duitnya.....

Sesampai di balai polis kepong, ramai pula
orang tunggu giliran....so nak buat cmne ni...
Ada beberapa pegawai polis dok bersembang...
tunggu kerja le kot.....saya beranikan diri tanya
kenal tak asp mahidi....mereka pun bantu dgn
menalipon nya dan saya bercakap sendiri dgn
tuan asp tu....dia minta saya datang jumpa dia
di pejabatnya...
So saya dan anak yg menemani gi lah pejabatnya....
Saya pun ceritalah apa yg patut...dan beri cerita
saya yg bahagian atas tu padanya...
Dia ambil masa juga membacanya....adalah nasihat2
yg di beri agar lain kali tak kena tipu lagi.....pada
org yg langgar undang2 civil atau syari’ah jgn kesian
atau simpati....jgn ikut org yg tak di kenali....
memang padanlah muka saya.....
Katanya mujur puan tak kena bunuh dan di kerat2....
na’uzubillah.....

Saya kata ini pengalaman sepanjang hayat akan
ingat....bantulah saya dptkan balik duit saya tu....
dia kata dia akan cuba tapi tak janji boleh dptkan
balik duitnya....
Dia minta bagi tempoh seminggu.....so saya pun
akurlah.....pulanglah saya dgn sedikit harapan.....

4/4/2011 (isnin)

Tiada berita dari aina....maknanya lesaplah jade
mattresses yg saya menangi tu kononnya.....saya
pun sms pada asp mahidi beritahu akan perkara
tu dan juga bertanya perkembangan siasatan kes
saya.....dia jawab, pegawai saya sedang berbincang...
Kurang faham saya maksudnya...namun akur je le....

7/4/2011 (khamis)

Sms pada asp mahidi beritahu seminggu telah ber
lalu, mohon pencerahan kes saya....
Kemudian seseorg menalipon saya memperkenalkan
diri sbg inspektor razif....
Dia kata yg masuk kebilik asp dan duduk sebelah anak
saya masa saya jumpa asp tempoh hari.....dia beritahu
nanti syarikat tu akan telefon saya utk berjumpa....
Dia minta telefon dia jika syarikat tu berbuat demikian...
saya akur aje le... tunggu le syarikat tu telefon.....dah nak
ptg tiada apa2 berlaku, saya sms pada inspektor razif,
Mohon beritahu bila sebenarnya syarikat tu nak telefon,
saya ni ajar ngaji, kalau tahu bila boleh cancel ajar ngaji....

Kemudian tu dapat sms drpd inspektor razif....esok katanya.....

8/4/2011 (jumaat)

Menunggu lagi syarikat tu telefon....dah beritahu anak
minta standby utk bantu ibu kiranya syarikat tu telefon
suruh datang.....sampai lepas org dah solah Jumaat tiada
apa2 berita....sms lagi pada inspektor razif tanya cmne
ni jadi ke tak jadi ni?.....kemudian seseorang memperkenal
kan diri sebagai mr goh telefon....
Dia nak maklumat....siapa2 yg terlibat menipu saya,
jumlah kena tipu dan barangan yg di terima...yg lain
dia tak minat....saya tanya dia dari syarikat pioneer
alliance ke?....
Dia kata dia org tgh cuba bantu dptkan balik duit saya....
dah jadi makin pelik....
Apa agaknya cite disebalik hal ni ye?......saya diberitahu
org dari syarikat tu yg akan call...tetiba mr goh kata
dia org tengah...berapa banyak org tengah daaaaa.....

Mr goh minta tempoh sampai selasa depan....saya kata
saya dah kena tipu, taktau nak percaya atau tidak....
nanti saya telefon inspektor razif saya kata....perbualan
terhenti begitu saja.....saya telefon inspektor razif cerita
apa yg berlaku....dia pun mcm takleh nak jawab je.....
dah le latarbelakang bising takleh nak dengar sgt apa
dia kata.....yg dpt tangkap dia kata nanti dia beritahu
kemudian....
Lepas tu saya sms je pada dia beritahu mr goh hanya
minta maklumat siapa2 yg terlibat menipu saya,
jumlahnya dan barangan yg di terima....yg lain dia
tak minat nak tahu....

Nampak gayanya menunggulah lagi saya sampai
selasa nanti (12/4/2011)....
Ingat nak sms pada asp bertanya...boleh caya ke
mr goh tu?....adakah ini satu lagi penipuan
terancang?....Allahua’lam......

No comments:

Post a Comment