Surah Muhammad ayat 7 :
"Wahai orang- orang yg beriman,
jika kamu menolong Allah, nescaya Dia akan
menolong kamu dan meneguhkan kedudukanmu."

Wednesday, April 13, 2011

TERPEDAYA JUGA AKHIRNYA....SAMBUNGAN...

12/4/2011 (selasa)

Dari pagi menunggu call dari mr goh....bila
masuk tengahari tiada call, maka saya
pun sms padanya tanya... apakah keputusan
syarikat tu...?.....

Tak lama lepas tu, mr goh call beritahu syarikat
tu dah setuju nak ’refund’ duit saya dan mereka
nak bagi cheque.....saya kata tak boleh bagi tunai
atau bank in saja ke?.....dia kata itu keputusan
syarikat , so ikut saja le....tapi....kena tunggu
seminggu lagi.....katanya bos syarikat ada di luar
negara, so tak dapat nak sain cheque....kene
tunggu dia balik minggu depan...tak tau pulak
tu hari apa.....
Hmmm....apakah muslihat kali ni agaknya.....?

Mr goh minta saya sms kan nama penuh dan
no ic dan beberapa butiran lain....
Memang pelik…padahal semua butiran ada
pada mereka yg menipu saya tempoh hari dan
juga pada polis….mungkin dia nak double check….
Allahua’lam……

Mr goh pun macam mereka yg menipu saya tempoh
hari, asyik dok minta belanja……saya kata duit
pun tak dapat lagi cmne nak belanja….

Lepas mr goh call, saya sms pada inspektor razif
dan asp mahidi beritahu perkembangan…..tiada respon…..

13/4/2011 (rabu)

Pepagi dah sms lagi pada inspektor dan asp…
mohon nasihat samada boleh percaya ke mr goh
ni yg asyik minta tangguh je……masih tiada
respon sampai tika saya menulis ni….mungkin
mereka sibuk dgn tugas….
Bersangka baik aje le…..namun ada sedikit
kebimbangan….
Nak telefon, terfikir mereka mungkin sibuk nak
jawap call…tu yg sms je…supaya mereka boleh
baca tika ada masa dan boleh jawab ikut masa
free mereka…..

saya ada call tribunal tuntutan pengguna, tanya
tempoh buat tuntutan berapa lama…..
di beritahu dalam masa 3 tahun…..so maknanya….
tunggu aje le hingga minggu depan utk tahu
progressnya jadi macam mana…..

hanya padaMu ya Allah tempat saya mengadu
dan memohon segala sesuatu.....
moga Allah memudahkan urusan saya ni…….amien.....

No comments:

Post a Comment